השר הורוביץ: "האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על הוריהם"

אבי רבינא No Comments on השר הורוביץ: "האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על הוריהם"

ד"ר אלרעי פרייס בדיון המשותף לוועדת החוקה וועדת הבריאות: "מדובר במגפה כפולה. הווריאנט הזה ככל הנראה לא יחליף את הדלתא, ייתכן שיהיו כאלה שיידבקו באומיקרון, ואחרים שיידבקו בדלתא" | השר הורוביץ: "האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על הוריהם; המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של ההורה"

צילום: יונתן סינדל/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוקה וועדת הבריאות של הכנסת קיימו היום (שני) דיון משותף בהיערכות לזן האומיקרון.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרועי פרייס אמרה בדיון: "האומיקרון עלה לדרגה הגבוהה ביותר – לדרגה 5. בדנמרק למשל, שיעור הווריאנט מתוך מקרי ההדבקה היה כ-0.5% ובתוך שבועיים עלה ל-35%", אמרה. "מדובר במגפה כפולה. הווריאנט הזה ככל הנראה לא יחליף את הדלתא, ייתכן שיהיו כאלה שיידבקו באומיקרון, ואחרים שיידבקו בדלתא".

"אנחנו מנסים לשקלל את מהירות ההתפשטות מול השאלה עד כמה הוא גורם לתחלואה קשה. לגבי המהירות אנחנו כבר יודעים שהוא מדבק מהר, אנחנו עוד לא יודעים מספיק נתונים לגבי האלימות שלו, לגבי השאלה עד כמה הוא גורם לתחלואה קשה".

"באשר לכל הווריאנטים הקודמים – החיסון מגן גם מפני הדבקה. לגבי האומיקרון – זה וריאנט חדש שנכנס ואנחנו יודעים שיש הפחתה של היעילות. עד כמה? אנחנו עוד לא יודעים. הבעיה שהווריאנט מתפשט כל כך מהר עוד לפני שיש לנו מספיק נתונים".

"הולך להגיע פה גל משמעותי ככל הנראה, לפי מה שרואים במקומות אחרים. חיסונים זה אחד ההמצאות שהצליחו לשפר דרמטית את בריאות הציבור יותר כמעט מכל דבר אחר. מערך החיסונים זה מערך שמתחיל מהלידה. כל דבר נעשה בהסכמה, גם חיסוני השגרה".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ אמר: "אנחנו עומדים בפני מצב חדש. מה שידענו בגל הדלתא שונה בגלל סדרי גודל ההדבקה. רואים בכל העולם שאומיקרון תופס תאוצה. זה מחייב אותנו בראש ובראשונה להגביר את מאמץ ההתחסנות. הכלי היעיל מעבר להקטנת מגעים הוא החיסון".

לדבריו "בניגוד להתחלת מבצע החיסונים ומה שראינו לפני חמישה חודשים, רואים עליה לא מספקת בחיסונים, עם כמה אלפים ביום בקרב הילדים. הציבור לא אשם אבל מדינת ישראל מנגישה את החיסונים לכ"א בכל מקום. אנחנו גם מנגישים את המידע בצורה הכי ברורה. האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על הוריהם. אנחנו לא יכולים לקבל את ההחלטה הזו במקומם. יש אחריות אישית על אנשים. אנחנו לא בתחילת הקורונה והחיסונים כשאנשים לא הבינו ולא ידעו. המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של ההורה כלפי ילדיו".

עוד אמר הורוביץ: "התועלת היא במניעת מחלה קשה שזה מה שחשוב. אני לא מבין את ההבדל ביחס לחיסוני שגרה אחרים לבין החיסון הזה. יותר משישה מיליון ילדים התחסנו בארה"ב ואין תופעות לוואי משמעותיות והמחלה הרבה יותר מסוכנת. אם אנשים בוחרים בסוף לא להתחסן זו בעיה. נתוני ההדבקה וההידבקות זורמים מהעולם ועוד כשבוע תהיה לנו אינדיקציה טובה בין מאומתים לחולים קשה. רואים כל מיני סימנים, ובגלל שזה כל-כך מדבק חייבים לנקוט אמצעי זהירות. במאמץ הזה כולם צריכים להשתתף. צריך פחות להתקהל, להקפיד על מסיכה גם בלי קנס או פקח".



0 תגובות